Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.

 "Εθεώρουν ἐν ὁράματι τῆς νυκτὸς καὶ ἰδοὺ μετὰ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ ὡς υἱὸς ἀνθρώπου ἐρχόμενος ἦν καὶ ἕως τοῦ παλαιοῦ τῶν ἡμερῶν ἔφθασε καὶ ἐνώπιον αὐτοῦ προσηνέχθη. καὶ αὐτῷ ἐδόθη ἡ ἀρχὴ καὶ ἡ τιμὴ καὶ ἡ βασιλεία, καὶ πάντες οἱ λαοί, φυλαί, γλῶσσαι αὐτῷ δουλεύσουσιν· Η ἐξουσία αὐτοῦ ἐξουσία αἰώνιος, ἥτις οὐ παρελεύσεται, καὶ ἡ βασιλεία αὐτοῦ οὐ διαφθαρήσεται. " Δανιήλ 7, 13-14

"Εὐθέως δὲ μετὰ τὴν θλῖψιν τῶν ἡμερῶν ἐκείνων, ὁ ἥλιος σκοτισθήσεται, καὶ ἡ σελήνη οὐ δώσει τὸ φέγγος αὐτῆς, καὶ οἱ ἀστέρες πεσοῦνται ἀπὸ τοῦ οὐρανοῦ, καὶ αἱ δυνάμεις τῶν οὐρανῶν σαλευθήσονται. Καὶ τότε φανήσεται τὸ σημεῖον τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου ἐν οὐρανῷ, καὶ τότε κόψονται πᾶσαι αἱ φυλαὶ τῆς γῆς καὶ ὄψονται τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ μετὰ δυνάμεως καὶ δόξης πολλῆς·"
Ματθαίου 24, 29-30
Ούτω και ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός , μέλλων όσον ουπω το κατά του θανάτου , ενδείξασθε τρόπαιον, και μετά δόξης προελθείν της Αναστασίμου ημέρας, προέπεμψε το σκήπτρον αυτού, την βασιλικήν Σημαίαν , τον ζωοποιόν Σταυρόν , περιχαρείας και αναψυχής ημάς ότι πλείστης εμπλήσαντα, και παρασκευάζοντα ημάς ετοίμους γενέσθαι, και αυτόν ούπω τον Βασιλέα εισδέξασθαι, και ανευφημήσαι περιφανώς θριαμβεύοντα.
( Από το Τριώδιον, Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως )
Σχόλια
Τα πιο πάνω Ιερά κείμενα μας δείχνουν νοερά ότι το Σημείον του Υιού του ανθρώπου που είναι ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένος με τη Γέννηση, τη Σταύρωση, την Ανάσταση, την Ανάληψη και τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, και συνεπώς κάθε προσπάθεια αφαίρεσης του από το Ιερό των Ορθοδόξων Εκκλησιών και συγκεκριμμένα από τη θέση του όπισθεν της Αγίας Τράπεζας είναι αντίθετη προς το Ευαγγέλιο του Χριστού όπως συγκεκριμμένα αναφέρεται στα σχετικά χωρία της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού, όπου το Σημείον του Υιού του Ανθρώπου θα προπορεύεται της ένδοξης εμφάνισης του Σωτήρος Χριστού όταν θα έλθει να κρίνει ζώντας και νεκρούς κατά το Σύμβολο της πίστεως μας.
( Ματθαίου 24, 29-30)
Ο Τίμιος Σταυρος του Χριστού είναι το Βασιλικό του σκήπτρο και τον ακολουθεί παντού έως του θρόνου του Παλαιού των ημερών και έως της εσχατολογικής Παρουσίας του , επομένως κανένας, όσον υψηλά και αν ίσταται, δεν έχει το δικαίωμα να τον αφαιρέσει μέσα από το Ιερό της Εκλκλησίας Του και συγκεκριμμένα πρέπει πάντοτε να ευρίσκεται όπισθεν της Αγίας Τράπεζας ως προπομπός της Δεύτερης Έλευσης του Χριστού, και της εισόδου των πιστών στη Βασιλεία των Ουρανών, συνοδευόμενοι από τον Τίμιον Σταυρόν του Χριστού κατά τη διάβαση των ψυχών τους από το Ανατολικόν τμήμα του Ιερού Ναού στο οποίο βρίσκεται η προσκομιδή στο Ιερό και στο οποίο πρέπει να δεσπόζει πάντα ο Σταυρός του Χριστού, τον οποίον μερικοι ασύνετοι προσπαθούν να αφαιρέσουν, αν δεν τον έχουν ήδη αφαιρέσει από τους ενοριακούς ναούς τους υποτασσόμενοι στη νέα τάξη πραγμάτων η οποία όταν βλέπει τον Σταυρόν δαιμονίζεται, όπως ειχε πει κάποτε ο αείμνηστος κυρός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, αιωνία η μνήμη αυτού του μεγάλου Ελληνα Ιεράρχη.
Υ/Γ Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν ἅγιον, Κύριον,Ἰησοῦν τὸν μόνον ἀναμάρτητον.Τὸν Σταυρόν σου Χριστὲ προσκυνοῦμεν καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν ὑμνοῦμεν καὶ δοξάζομεν· σὺ γὰρ εἶ Θεὸς ἡμῶν, ἐκτὸς σοῦ ἄλλον οὐκ οἴδαμεν, τὸ ὄνομά σου ὀνομάζομεν. Δεύτε πάντες οἱ πιστοί, προσκυνήσωμεν τὴν τοῦ Χριστοῦ ἁγίαν ἀνάστασιν· ἰδοὺ γὰρ ἦλθε διὰ τοῦ Σταυροῦ χαρὰ ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ. Διὰ παντὸς εὐλογοῦντες τὸν Κύριον, ὑμνοῦμεν τὴν ἀνάστασιν αὐτοῦ· Σταυρὸν γὰρ ὑπομείνας δι᾿ἡμᾶς, θανάτῳ θάνατον ὤλεσεν. Ερασιτέχνης ψάλτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟΙ ΚΑΡΠΟΙ